petersamuel.reismee.nl

Naar de voortuin van Amerika

Binnenkort gaan Erna en ik op reis. Onze bestemming is New England, ook wel genoemd 'De voortuin van Amerika' . Een belangrijke, vooral door Erna gewenste, doelstelling is het beleven van de Indian summer. En ik sluit me natuurlijk graag bij haar wens aan, want het moet toch geweldig zijn om een dergelijke natuurpracht in het echt waar te nemen.

Wij vliegen eerst naar Boston.In deze 'Grande Dame' van New Englandbrengen wij een weekeinde door om de herinneringen aan haar bewogen geschiedenis op te halen. In die zoektocht speeltde historische 'Freedom Trail' een belangrijke rol. Op het plaveisel van de metropool markeert een vier kilometer lange rode lijn - een streep die je naar het schijnt onmogelijk over het hoofd kunt zien - een wandelroute waarlangs zich een tiental oorspronkelijke plaatsen uit de ontstaansgeschiedenis van de VS als een openluchtmuseum aaneenrijgen.Dit 'Pad van de Vrijheid' zal ons midden door het kloppende hart van Boston voeren. Natuurlijk zullen wij deze 'reis door het roerige verleden van de stad' combineren met een bezoekje aan een gezellig terras.

Gevoed door zijn prikkelende stemgeluid volgen wij thuiszanger Van Morrisonop zijn cd 'Down the road'. Highlight in het vooruit is - het ligt voor de hand -zijn tweede track: 'Meet me in the Indian summer'. Diverse artiesten muzikaliseren de Indian summer - ook wel Oudewijvenzomer genoemd -, zoals Dave brubeck, Frank Sinatra, The Doors, U2, Al Stewart, om er enkele te noemen,maar Van Morrison staat nu eenmaal in ons cd-rekje.

Alleen al zijn refrein roept warmkleurige gevoelens op:

Oh won't you meet me

In the Indian summer

We'll go walking

By the weeping willow tree

Oh won't you meet me

In the Indian summer

We'll go walking to eternity

Om een indruk van onze trip te geven, melden wij op voorhand enkele reisdoelen die we nog nader zullen uitwerken:

White Mountains

Acadia National Park

Adirondack Mountains

Niagara Falls

Cape Cod

Ziet er goed uit, nietwaar? Wij verheugen ons in ieder geval bijzonder, de spanning inonze lijven neemt toe. We gaan ons verdere best doen om jullie dit avontuur een beetje te laten meebeleven. Als je daar ten minste zin in hebt.

Till next time, hugs & greetz from P&E