petersamuel.reismee.nl

Maid of the Mist

'Hi guys, how're you?'. We are SUPERCALLIFRAGILISTICEXPIELLADOCIOUS, ik weet niet hoe je het schrijft, maar wel hoe je het uitspreekt, sterker uityellt. We hebben Niagara Falls gedaan, een tremendous experious. Het was net een enorme douche: erin, erom, erop, erover, ernaast, aan de ene kant (USA), aan de andere kant (Canada), en tot slot ook nog eens vanaf grote hoogte, niet via de helicopter weliswaar, maar vanuit het uitzichtsdek van de door Corien aanbevolen Skylon-Tower.

Wat een marvellous avontuur allemaal. FAN-TAS-TIC, for once in your lifetime.

We hadden een goed motelletje op ca. 6 miles distance, we genoten onze vorstelijke salade tot twee keer toe in Hard Rock Caf'e Niagara. We waren namelijk de avond tevoren al ter plaatse om de Falls in vloedlicht (Amerikanen noemen het floodlight) te zien, ook zo'n bijzondere ervaring. En guess what? We hebben allebei ons bordje leeggegeten, al had normaalgesproken een hele famillie er een paar dagen van kunnen genieten. Ook het regionale biertje, genaamd 'Buffalo Lager' (1,2 of 3, I don't remember) smaakte puik.

Het enige minder prettige geluid kwam van de Canadees naast ons aan de bar. Hij vertelde dat een Chinees meisje van 17 jaar met haar paraplu boven haar hoofd tegen de Mist van de Falls op de foto wilde. Zij sloeg zittend op het hekwerk een been over het hek, toen sloeg de wind toe, en twee dagen later werd ze gevonden. Net zo'n triest verhaal eigenlijk als het historische dat in de boottocht werd verteld, maar dat hebben we door al het watergeweld en bijkomend tumult niet echt goed kunnen volgen. Het zijn vooral Aziaten (Chinezen, Indi'ers) die in grote getale, busladingen vol, de USA aandoen. Ja ja, China en India, grootmachten in wording.

Dat verhaal behorend bij de Falls-boottocht vertel ik een volgend keer als ik de boel - anders dan op dit moment - weer een beetje op een rijtje heb staan. We zijn namelijk best een beetje moe van een autorit Niagara Falls naar Bennington (Vermont), aan de rand van de Berkshires again,

ongeveer 330 mijlen (= bijna 530 kilometer), weliswaar het grootste deel over Insterstate 90, maar toch.

In ieder geval kunnen we stellen dat we tot het rijtje beroemdheden horen die Niagara Falls hebben bezocht, zoals enkele VS-presidenten, Rusland-president Michael Gorbatsjov, Marilyn Monroe, Brook Shields, Corien Heersema, om een aantal prominenten te noemen.

Op naar de volgende stap in de laatste week van onze avonturentrip door New England. In het verschiet ligt morgenochtend het Museum van Grandma Moses hier in Bennington, daarna onder meer Newton (Rhode Island) en het nu al onvergetelijke Cape Cod (dat zeggen de Amerikanen steeds tegen ons, ook FAN-TAS-TIC) met Nantucket, Martha's Vineyard en de megalobsters aldaar als grootste uitdaging.

We'll see, you'll hear.

PS. Helaas kunnen we niet een foto van Niagara Falls laten zien. Reden?

Ha ha, het wordt een mega-album!

Corien

Hi Erna en Peter,
Bedankt Peter voor je enthousiaste beschrijving van de beroemde Falls. De beleving van dat natuurgeweld moet je ondergaan, daar kan geen foto, film of wat dan ook tegenop. Heerlijk, ik geniet ervan dat jullie genoten hebben, kan dat ook? Ja hoor!
Liefs, Corien.

nettie

Wat een FAN-TAS-TIC verhaal weer , ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de pictures!! Lijkt me inderdaad een hele belevenis om de niagara falls te voelen, horen en zien!!
geniet verder lekker nog van jullie grote avontuur!!
liefs en groetjes nettie

marijke

FanTasTic ook dat je die Mary Poppins-yell foutloos kon slaken! Was dat trieste gebeuren met dat 17j meisje een recent iets? Getver, je zal op vakantie zijn, een leuke foto van jezelf willen hebben en in de N.Falls donderen.Jullie kijken toch wel superfantastic goed uit he? 330 miles rijden is idd een bloedeind, heb je best een uitstekend hotelbed verdiend. Wat een indrukken doen jullie op! Van al die beroemdheden die de Niagara watervallen hebben bezocht is Corien Heersema zonder twijfel de allerberoemdste. Veel genoegen met, bij, op al die komende beroemde plekken als grandma Moses, Rhode Island, Cape Cod, Martha's Vineyard: super! Warme groetjes uit stormachtig nat Uitgeeest van Cees en Marijke.