petersamuel.reismee.nl

Weekendjeweg.nl

Eindhoven moet een uitdagende en moderne stad in het zuiden van ons land zijn. Eindhovenaren schijnenhet lefte hebben te experimenteren, eigenwijs te zijn en over grenzen heen te kijken. In Eindhoven is veel dynamiek op het gebied van technologie, sport, kunst en design. Wij willen deze uitdaging - zo vlak voor het einde van de Nederlandse voetbalcompetitie - wel eens met eigen ogen bekijken, en hem niet alleen uit de mond van Theo Maassen vernemen. Een mens moet toch minstens één keer in zijn leven in de vijfde stad van Nederland zijn geweest.

We gaan met de trein en nemen een hotel in de binnenstad. Het compacte centrum laat zich prima te voet verkennen, vandaar. Vanaf het Centraal Station kun je zo de binnenstad inlopen, waar de Markt met zijn café's en terrassen van oudsher het stadshart vormt. Daar nemen we de zaterdagmiddag voor.

Uiteraard vormt - met Erna voorop - het Van Abbemuseum de primaire doelstelling. Een goede tijdsbesteding voor de zondag, ten tijde van de ontmoeting Ajax-PSV in de Amsterdam Arena. En nu maar hopen dat we -goedgemutst door het resultaat van die wedstrijd - een gezellige thuisreis kunnen beleven.

Wil je meer weten? Wacht de komende confrontatie 020-040 rustig af, daarna zullen we onze ervaringen in woorden en beelden tonen.

Wordt ons volgende weekendje-weg een tripje naar Alkmaar, Enschede, Rotter- of toch Amsterdam?Jullie vernemenhet spoedig!