petersamuel.reismee.nl

Weerskanten van het leven

Op vrijdag 20 april j.l. kwamen wij terug van onze vakantie aan de Algarve. Een heerlijk, ontspannen, uitrustend genoegen, dat ons metvrolijke moed aan foto's en teksten heeft gezet. De eerste resultaten kunnen jullie terugvinden op www.petersamuel.blogspot.com, waar in twee beeldverhalen alvast verslag wordt gedaan:

1. Op Goede Vrijdag naar de Algarve

2. Tavira, de koningin van de Algarve

Aan volgende verhalen wordt gewerkt, waar wij over eindeloze en eindeloos veel foto's beschikken. Even geduld dus, temeer omdat wij bij thuiskomst ook met verdriet werden geconfronteerd.

Helaas moesten wij vernemen dat op zaterdag 21 april 2012 onze fijne, aimabele buurman John Mahieu (73)was overleden. Zijn heengaan was geen verrassing meer, maar dat het zo snel zou gaan, overviel ons toch. Verdriet voor zijn drie dochters, voor zijn zus Carla en voor ons. Onze buurman wordt op zaterdag 28 april in Limmen herdacht,aansluitendvindtin Schagende crematieplechtigheid plaats.

Erna en ik zullenbuurman Johnniet vergeten, en zijn in gedachten ookbij zijn vriendin Eszter (in Boedapest, Hongarije). Ter nagedachtenis aan buurman Mahieu nemenwij de mooie, gevoeligewoorden uit de rouwkaart over:

The tree where man was born.

Mystery created the sun, and the sun is born, and dies, and comes again.

It created the moon, and the moon is born, and dies, and comes again.

It created man, and man is born, and dies and does not come again.

(Vrij naar een Afrikaans gezegde, uit P. Matthiessen)

Het gezegde luidt: het leven gaat door, life goes on. Ik was me dat al bewustin de Algarve, omdat ik een e-mail met uitnodiging ontving. Op vrijdagavond 27 april a.s. mag ik met 24 uitruim honderd verkozenconcullega's in een tweede rondevia zogenaamde 'speed-date-sessies' langs deskundige, professionele juryleden meedingen naar een uiteindelijke aanwijzing voor deelname aan de HAMPSHIRE FIETSTOUR 2012. Dit betreft een fietsestafette in de zomer, waarin elke uitverkoren 'fietsjournalist' geheel verzorgd een week lang van het ene naar het andere Hampshire Hotel in den lande fietst. De uitverkorene moet op inspirerende, energieke, enthousiaste, pro-actieve, creatieve, representatieve, flexibele, prestatiegerichte manier, als aanpakker van deze modernetijd getuigend, dagelijks verslag doen via de social media. Hem of haar staan naast de nodige Hampshireen andere media-aandacht met name'EEUWIGE ROEM' te wachten.

Kortom, mij wachteen grandioze uitdaging op een spannende vrijdagavond. Ik ga m'n best doen en laat jullie zo gauw mogelijk de uitkomst weten.

Bovendien viel op zaterdag 21 april j.l. de nieuwe editie van Hard gras, het voetbaltijdschrift voor lezers, nummer 83 van april 2012 in mijn brievenbus. Nieuwsgierig benieuwd sloeg ik het boekwerk snel aan achterzijde open, wetend dat daar de rubriek Lezerspostzijn plekje heeft.

En? YES. Op bladzijde123/124 staat mijn anderhalve pagina beslaande verhaal De alwetende, almachtige planetoïde Johan Cruijff afgedrukt. Met dat resultaat ben ik zeer trots en durf ik weer thuis te komen.

Vanavond evenwel telt de weerszijde van het leven: persoonlijk afscheid nemen vande buurman, diewij vlak voor onze vakantie nog hebben gesproken.Van zijn dochters vernamen wij dathij het zo jammer vond dat zijn buurtjes Erna en Peter met vakantie waren ...

Reacties

Reacties

Marijke

Blijheid en verdriet, ze staan ook pal naast of achter elkaar. Fijne vakantie, buurman overleden, verkiezing Hampshire fietsroutedeelnemers, afscheid buurman: facetten van jullie momentele leven. Koud nat Nederland [nu], het verhaal over de almachtige enz. JC, nog meer facetten en alles dwars in, over, langs elkaar. Goh!
TDZ oftewel tel [elke dag] de [eigen] zegeningen!
Dank voor afronding reisverhaal, groet en liefs van Cees en Marijke.

Corien

Mooie foto's, goed reisverhaal waarin vele facetten verwerkt zijn, boeiend om te lezen.
Bedankt allebei, ook voor de twee kaarten de laatste kreeg ik vanochtend, ik voel me verwend hoor.
Liefs, Corienma

Els

inspirerend,energiek,erg enthousiast,pro-
actief,creatief,representatief,flexibel èn vasthoudend,prestatiegericht èn prettig opbouwend kritisch...of te wel: Peter S.
Gaat lukken vrijdag!!
groeten van els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!