petersamuel.reismee.nl

Erop uit in Zutphen

Binnenkort sporen wij er even tussenuit naar Hanzestad Zutphen, in het noorden van Gelderland gelegen aan de IJssel, aan de monding van de Berkel. Het ook wel Torenstad genoemde stadje - onder meer Drogenapstoren, Wijnhuistoren, Bourgonjetoren -van bijna vijftigduizend inwoners kent een geschiedenis van meer dan zeventienhonderd jaar.

We moeten nog even overdenken wat we vanuit het stadscentrum in korte tijd - weekendje - kunnen gaan doen. Een Koldertocht langs café De Dwaasheid? De mogelijkheid om een hilarische ontdekkingstocht te makenbestaat. Je kunt onder leiding van een acteur of actrice een ludieke stadswandeling door de binnenstad maken. Lekker veel lachen met een vrolijke stadsgids, die een hoop interessante, historische, en voor niks een hoop overbodige informatie rondstrooit.

We kunnen ook gewoon zelfstandig gaan happen en stappen. Wandelend door de binnenstad voor een uitgebreide culinaire kennismaking, daar hebben wij geen deskundige gids bij nodig. Onze wegvan voorgerecht langs hoofdgerecht naar dessert vinden wij zonder twijfel. We zullen daarbij de Sint Walburgiskerk met zijn muurschilderingen, gothische kaarsenkroon en koperen doopvont, ende openbare bibliotheek De Librije met zijn collectie oude boeken uit vijftiende en zestiende eeuw vast niet overslaan. Ook zijn in Zutphen diverse galerietjes gevestigd. Voilá ...

Even naar Zutphen, we kijken ernaar uit!

Nettie

Ik wens jullie heel veel culinair plezier en wandelplezier met of zonder gids!!
Liefs
Nettie

Corien Heersema

Leuk idee, Miep en ik hebben daar op onze treinkaart destijds ook een stadswandeling gemaakt. Gewoon met een routekaart van de V.V.V. zonder gids. Wel zo prettig, vonden wij.
Alvast heel veel plezier gewenst!
Liefs, Corien.

marijke

Mooi doel, Zutphen, Cees en ik zijn er een paar maanden geleden naartoe gereisd, overstap in Arnhem, fijne dag, op de bonnefooi Zutphen bewonderd. Heb voorpret, hier-en-nupret en napret! Warme groetjes van ons uit Uitgeest!