petersamuel.reismee.nl

Alles Kukelores op Gran Canaria

Een week is zo om, dat weet een ieder. Een weekje onder de zon in de buurt van Atlantis - dat wil zeggen op Gran Canaria - is gevoelsmatig een ander verhaal. Kleurtje opdoen, lekker eten en drinken, heel veel zien in kort tijdsbestek, toch ook heerlijk relaxen, veel leeftijdgenoten (en ouder) ontmoeten, gelukkig ook \'een slagje jonger\' (zoals wij ons voelen) en veel en vermoeiend Hoch Deutsch kletsen. Nein, dat laatste war nicht Alles Kukelores, maar het was wél heel gemütlich. In korte Schwimmhose und blosse bast krijg je al gauw een kleurtje, waar menig blondine eine Auge op laat vallen, soms zelfs twee, heb ik het idee (ik bedoel dus twee blondines). Want soms komen ze uit Zweden, dan weer uit Noorwegen. Uit andere landen behalve Nederland heb ik er geen gezien. Nee, ook niet uit België, om maar eens een willekeurigvoorbeeld te noemen.

Over onze avonduren vertel ik niks. Wil je onze avonturen volgen - Gran Canaria by day, een schitterend eiland - dan moet je omschakelen naar www.petersamuel.blogspot.com

Daar staan enkele plaatjes onder de titel Kukelores auf Gran Canaria. Gebruik de linker muisknop om er een dia-serie van te maken, dan kun je de tekst met een gerust hart overslaan. Nederlanders, Zweden, Noren, Finnen, IJslanders en Duitsers zijn van harte uitgenodigd om de beelden tot zich te nemen, blondines uit Laren (NH) en Vlaams België zijn hiervan om moverende redenen uitgesloten. Zij moeten zich tevreden stellen met opnames in en uit huiselijke kring.

Na Cuba in december 2012 enGran Canaria in januari 2013 wacht ons Mestreech (Maastricht) in februari 2013. Cuba kent Carnaval, Gran Canaria eveneens, in Maastricht gaan we preuven. Als dat geen herrlicher Fasching (?) wordt. Wij nodigen ter plaatse in ieder geval onze Limburgse vrienden Marian en Theo van harte uit, voor een Chateaubriand of anderszins naar keuze. Wel op de fiets komen, hè, Theo!

Viel Vergnügen, tot onze volgende trip.