petersamuel.reismee.nl

Van de Azoren snel en safe naar huis met de straalstroom

Sneller dan gedacht arriveerden wij van het vliegveld bij Ponta Delgada (São Miguel) op onze iets grotere luchthaven bij Amsterdam (Noord-Holland). Hoewel we te voet (anderen voor een groot deel over de loopband) een flinke afstand moesten overbruggen, waren we rapper dan onze koffers, die ons tempo niet konden bijbenen. Dit bood ons de gelegenheid aan de lopende band nog wat na te kaarten met metgezellen die ook zo van de Azoren hadden genoten. Bovendien bleek bij \'thuiskomst\' in Nederland aan het eind van september de hemel strakstralender blauw te kunnen zijn dan wij op de Azorenarchipel meemaakten. Natuurlijk was er wél een graadje temperatuurverschil. Ook het duo dat door de briesende oceaanwind op het eilandje Flores was blijven steken en daardoor slechts één nachtje op São Miguel had kunnen doorbrengen, was toch tevreden, hoewel drie dagen op Flores naar hun mening té lang was voor een verblijf op dit mooie, maar kleine eiland dat in één dag in zijn geheel is te bezichtigen. Nevertheless, wij en anderen konden hen informeren over de toestand op het grootste eiland, waar zij ons inlichtten over een opvang naar tevredenheid op hun Flores door de reisorganisatie. Kortom, de Azoren ... ze kunnen bekoren ... onze eilandhonger gaat nooit verloren ... dat hebben we met ons allen op Schiphol gezworen ... zelfs de verkeersleiders in de vliegtoren ... en de Shellmedewerkers op de Noordzee in hun boortoren ... nou ja, ik zal mijn lezers nu niet op een vervelende manier verder storen ... WIJ ZIJN WEER VEILIG EN WEL THUIS!!!

Dankzij Tui, namens ons doei, tot een volgend reisverslag.

NB. Voor de volledigheid:

* Het woordverslag van onze Azorenreis is in hoofdstukken terug te vinden op

www.petersamuel.reismee.nl

* Het beeldverslag (in foto\'s) van dezelfde Azorenreis is in onderdelen terug te vinden op

www.petersamuel.blogspot.com

(de foto-series moeten nog wel aangevuld c.q. voltooid worden, dat kost even tijd)

Iedere belangstellende wensen wij veel lees- en kijkplezier, onze fans in het bijzonder.

(O ja ... en onze wasmachine draait weer als nooit tevoren ...)