petersamuel.reismee.nl

Mooi herfstweer

Erna's kofferen Peterstas zijn gepakt, de paspoorten liggen klaar. Ik heb mijnOV-kaart óp- c.q. overgewaardeerd, morgenochtend gaan weimmers met debenenwagen, bus en trein naar onze nationale luchthaven in de buurt van Chipshol.

Kopieën van onzereispapieren zittenonder handbereik in de handbagage. Corien isper e-mail van onze reis- en verblijfplaatsgegevens op de hoogte gesteld (Dank je wel, Cor, dat je ons huis drie weken wilt bewaken. Je weet dat de buurman een buks bij de hand heeft, hè!).

We hebben er zin an. Om met Wilders te spreken: Nederland kan voor ons drie weken 'de boom in', het ís herfst, het wordt stormachtig (Griekse draaiwinden) en de Indian summer lonkt. We gaan eens kijken hoe het niveau in Boston is. Teaparty? Sarah Palin? Cohen zal aan ons land een hele Job hebben, als veel te beschaafde man. Wij gaan op onze manierde PVV te lijf -bewandelen, verder niet -,het Pad Van de Vrijheid, ook wel Freedom Trail.

Heen duurt onze vlucht bijna acht uur (terug maalstromendbijna zeven). Er is een tijdsverschil van zes uur, dus betekent opstijgen om elf uur in de Hollandse ochtend dat wij de lunch in Boston kunnen genieten. Uiteraard doen we dat met lobster en witte wijn, zo vaak kom je immers niet die kant op. En een beetje decadentie (of is het decanteren) kan geen kwaad, toch?

De Mantels uit Heiloo wensten ons ook een goede reis met uitstekende accommodatie, zij gaan een weekje later dezelfde richting uit. Wie weet komen wij elkaar in New England somewheretegen. If so, Nico, dan willen wij op z'n minstwél een figurantenrol in jouw film.

Hunting the whales, zullen we maar zeggen. Ik heb levertraan altijd al heerlijk gevonden, ha ha.

En in Cape Cod vullen we de magen weer met lobster, lobster en lobster. Alsof het een zakje patat is. Henk de Velde meldde dat het heel gemakkelijk is om Nantucket Island (en ook Martha's Vineyard) per ferry vanuit Hyannis te bereiken. We'll see, we'll do!

Vanmorgen nog even gezellig met Betty uit Huizen (NH) geskypet. Dat wordt inmiddels vaste gewoonte, of Mr. Ziggo het daar nou mee eens is of niet. Met skypen zie je mekaar tenminste nog eens, ook al valt het beeld soms stil, dan weer in blokjes uiteen. Maar eh ... het kost niks ... dus we moeten niet lullen ... eh klagen.

Ik mag natuurlijk niet vergeten dat Corien (via telefoon en e-mail), onze Limburgse vriendjes Marian en Theo, en evocatieve (pennen)vriendin Marijke Hartstra - ondanks haar '24-hours-a-day beslommeringen' - ons ook een heerlijke reis toedichtten. Dank jullie wel voor het meeleven en meegenieten. En yes,Cor, we zoeken dat ronddraaiende torenrestaurant bij Niagara Falls beslistop. Bedankt voor de tip.

Erna heeft zojuisteen cd van The Eagles opgezet, waarschijnlijk bedoeld om nog een beetje meer in de stemming te komen. Ik zei nog zo: 'Da's de westkust, lieverd.Hotel California, weet je'.

Nu draait 'Hu ...hu ...Witchy women' -van degeweldige Eagles-cd 'Out of the very best' -en bij heksen denk ik dan aan Salem, het heksendorpje aan de VS-oostkant,waar we in de komende dagen even op bezoek willen gaan.

NaThe Eagles gooi ik hettoch opnieuw op onze grote cd-vriendVan Morrison, om hem 'On the road'weer in de Indian summer tegen het lijf te lopen.

En als ik hier in Limmen naar buiten kijk, is het een fraaie herfstavond met kleurende bomen!

nettie

Leuk zo op de hoogte te blijven van jullie reis, ik wens jullie heel veel plezier en goede vlucht en ben benieuwd naar het volgende verhaal en Peter je schrijft echt heeeeel leuk!! en Erna de Eagles zijn inderdad heerlijk om alvast in de stemmeing te komen!!
groetjes nettie

marijke

Oei! ben ik nog op tijd met dit valreepberichtje? Morgen vroegtijdig Schipholwaarts of wordt het geen nachtbraken en vertrekken jullie op een christelijk tijdstip? Je zin eran blijkt uit elke ingetoetste regel, Peter,
je danst de VS in, zo te lezen, huppetee, samen met Erna de Indian Summer tegemoet. Ontzaglijk veel genoegens gewenst en doe ALLES wat jullie tweetjes maar willen en kunnen doen: yes we can!!! Tot berichtens, enjoy your trip, xx Cees en Marijke.