petersamuel.reismee.nl

Aan de Portugees-Spaanse grens

Dinsdag na Pasen, een dagje met het autootje (Renault Clio) op stap naar Vila Real do Sto. Antonio, Castro Marim en Alcoutim. Koffie met vijgengebak (mmm, bah, zo lekker voedzaam) en wat rondgewandeld in VRdSto. A.

We bewonen een riant appartement in Livromento. Het weer begon wat fris, soms klein beetje regen, maar na Goede >vrijdag als start werd het steeds beter en vooral warmer. Warmer wil zeggen ruim twintig graden overdag. Ik heb zelfs in het pierenzwembadje een paar frisse baantjes getrokken. Het leven is goed hier. Zeer gemoedelijke, rustige kust, en vooral lekker eten en drinken, en dat dan ook nog tamelijk goedkoop, in ieder geval voor onze begrippen.

Op eerstePaasdag hebben we een bloemenprocessie genoten, beduidend mooier en vooral geloviger dan in Limmen. Dat was in Sao Bras de Alcotel (uit mijn hoofd). Tavira was ook de moeite waard. Er staan nog meer bestemmingen op de lijst, voorlopig eerst de route van vandaag volbrengen. Het gaat ons goed af, dus jullie zijn nu een bijtje bee, we mogen namelijk ff van de computervan de bieb van heilige Antonio gebruik maken.

Bij hopelijk een volgend adres met meer beschikbare tijd en zin volgt een uitgebreidere reportage. Até a vista! Pedro e Erny

nettie

Hoi portugalvaarders, geniet er maar lekker van ook van het mooie weer, hier is het drie keer, wat zeg ik vier keer niks, regen , heel veel, ja nu een waterig zonnetje ,maar is niet echt overtuigend aanwezig.
veel plezier en kijk uit naar het volgende verslag!!
liefs
nettie

Corien Heersema

Hoi allebei, mooie tocht ik herinner me die van vroeger.
20 gr. C. Dat is goed uit te houden. Gisteren droog en zonnig hier, maar aan de andere kant van het land goot het. Ik wacht de verdere avonturen af. Veel plezier jullie en geniet van elk momentje.
Liefs, Corina.

Marijke

Vijgengebak, hmm, lokt mij niet, de tulband van Corien is een stuk lekkerder. Fijn, zo'n mooi appartement als uitvalsbasis! Amandelbloesem zeker al verdwenen? Nog gortdroog daar en wil het desondanks 'groenen'? Dat de Clio jullie op pittige wijze de verdere omgeving mag intoeren, dat het warmzonnig mag blijven, dat jullie je van top tot teen aan het Portugese mogen overgeven opdat deze vakantie top[teen[ wordt!
Uitgeestse herfstgroetjes van Cees/Marijke.